پوریا کانتین بین الملل

مشاوره ، طراحی ، تولید و اجرای انواع کانکس

پوریا کانتین بین الملل

مشاوره ، طراحی ، تولید و اجرای انواع کانکس

مشاوره ، طراحی ، تولید و اجرای پروژه مجتمع های پیش ساخته اداری، مسکونی، ویلایی و ساخت انواع مصنوعات فلزی کانکس، کیوسک نگهبانی، کانتینرهای ثابت و سیار، کاراوانهای چرخدار، شلترهای مخابراتی و نظامی، یخچال صنعتی و سردخانه ثابت و سیار، کابین سرویسهای بهداشتی، آشپزخانه های صحرایی و ساندویچ پانل دیواری و سقفی در ایران و خاورمیانه

طبقه بندی موضوعی

کانکس آکوستیک چیست؟

پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۱۹ ب.ظ

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که کانکس آکوستیک اتاقکی است که دیواره ها، سقف، درب، پنجره و سایر قسمت‌ های آن به صورت چند جداره و ضد صدا ساخته شده اند. استفاده از این روش برای ساخت این محصولات باعث شده که هیچ صدایی به آنها نفوذ نکند و همچنین صدایی از آنها بیرون نرود. یکی از مهم‌ترین کاربردهای کانکس آکوستیک در معادن سنگ است که در آن دستگاه‌های پر سر و صدای زیادی کار می‌کنند. قطعا فعالیت در چنین فضایی بدون توجه به سلامت شنوایی، در طولانی مدت می‌تواند مشکلات زیادی را برای شما بوجود آورد. استفاده از کانکس آکوستیک در چنین مکان‌هایی به منظور اتاق کنترل برای اپراتورها، به آنها این مکان را می‌دهد که بدون اذیت شدن در اثر صداهای موجود به فعالیت خود ادامه دهند.

کانکس ‌های آکوستیک به صورتی طراحی شده اند که صداهای زیاد را حذف میکنند و محیطی با میزان صدای استاندارد برای گوش انسان فراهم میکنند. استفاده از ساختار چند لایه و همچنین استفاده از مواد عایق صوتی مانند پشم سنگ و… در موارد خاص باعث میشود که از این کانکس‌ ها هیچ صدایی به بیرون نرود. به همین دلیل برخی از این محصولات در استودیو های صدابرداری نیز مورد استفاده قرار میگیرند. اما برای استفاده بهتر از آنها در چنین شرایطی باید دیواره‌ های داخلی این محصولات نیز با استفاده از پنل‌ های آکوستیک پوشیده شود تا از انعکاس صدا درون کانکس جلوگیری گردد. استفاده از چنین امکاناتی به استودیو هایی که در محیط‌ های شهری فعالیت می‌کنند، اجازه می‌دهد که بدون ایجاد مزاحمت صوتی برای دیگران به فعالیت خود ادامه دهند.

نکته بعدی که در خصوص موارد استفاده از کانکس آکوستیک باید بدانید این است که نمونه‌ های کوچکتری از آنها برای نگهداری مولد های برق یا کمپرسورها استفاده میشود. روند کاری آنها به صورتی است که به عنوان مثال ژنراتور دیزل که سر و صدای زیادی دارد را درون یک کانکس آکوستیک قرار میدهند تا در زمان فعالیت صدای آن باعث آزار اطرافیان نشود و آلودگی صوتی بوجود نیاورد.

 

پوریا کانتین بین الملل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی