پوریا کانتین بین الملل

مشاوره ، طراحی ، تولید و اجرای انواع کانکس

پوریا کانتین بین الملل

مشاوره ، طراحی ، تولید و اجرای انواع کانکس

مشاوره ، طراحی ، تولید و اجرای پروژه مجتمع های پیش ساخته اداری، مسکونی، ویلایی و ساخت انواع مصنوعات فلزی کانکس، کیوسک نگهبانی، کانتینرهای ثابت و سیار، کاراوانهای چرخدار، شلترهای مخابراتی و نظامی، یخچال صنعتی و سردخانه ثابت و سیار، کابین سرویسهای بهداشتی، آشپزخانه های صحرایی و ساندویچ پانل دیواری و سقفی در ایران و خاورمیانه

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۱۹تیر

تجهیزات داخلی کانکس ضد انفجار را میتوان در دو دسته بندی ساده قرار داد:

 

  • تجهیزات غیر الکتریکی

این تجهیزات بیشتر برای ایزوله سازی فضای داخلی و خارجی کانس کاربرد دارند و کمک میکنند که مقاومت کانکس در برابر انفجار و ضربه‌های ایجاد شده در اثر آن افزایش یابد. در این دسته مواردی مانند: عایق حرارتی (پشم شیشه یا پشم سنگ)، اسکلت بندی، بدنه، درب، پنجره، یراق آلات مختلف و….

 

  • تجهیزات الکتریکی

نقش این تجهیزات بسیار مهم و اساسی است، چون تجهیزات الکتریکی مانند سیستم‌های روشنایی، برق رسانی (پریز، فیوز و…)، لامپ، مهتابی و سایر تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در صورتی که کوچکترین جرقه ای ایجاد کنند ممکن است که زمینه ساز حوادث ناگوار و جبران ناپذیر شوند. از همین رو مسئله استفاده از تجهیزات الکتریکی مخصوص و ضد حریق بسیار مهم است. کلیه تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در کانس‌ها باید به شکلی طراحی شده باشند که هیچ گونه گاز اشتعال زایی وارد آنها نشود، یعنی به عنوان مثال کلید، مهتابی، لامپ، پریز و… باید از فضای بیرونی ایزوله باشند تا حتی اگر در زمان عملکرد خود جرقه کوچکی هم تولید کردند؛ این جرقه باعث ایجاد حریق در محیط بیرونی نشود. پروژکتور، لامپ، مهتابی، کلیدها و سایر اتصالات ضد حریق امروزه بخش بسیار مهمی از کانکس‌های ضد انفجار هستند.

 

 

ساخت انواع کانکس پوریا کانتین بین الملل

 

پوریا کانتین
۰۵تیر

از نظر فنی کانکس ‌ها نیز نوعی خانه پیش ساخته هستند، چرا که در کارخانه ساخته شده و در محل مورد نظر نصب و مونتاژ می‌شوند. با این حال تفاوت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

نوع سازه

اگر بخواهیم در یک دسته ‌بندی کلی در مورد کانکس ‌ها و خانه‌های پیش ساخته صحبت کنیم باید گفت در واقع کانکس ها یکی از انواع خانه‌های پیش ساخته هستند. اما باید بدانید که به طور کلی خانه‌های پیش ساخته از نظر نوع سازه دارای دو دسته‌بندی هستند:

 

  1. خانه‌های ماژولار

خانه‌هایی که تمام قطعات آن در کارخانه تولید شده و در محل مورد نظر نصب می‌شوند.

 

  1. کانکس یا کاروان

کانکس‌ها سازه‌هایی یکپارچه هستند که به طور کامل در کارخانه تولید می‌شوند و سپس به صورت یکجا برای نصب در محل مورد نظر فرستاده می‌شوند.

 

جنس و متریال به کار رفته در ساخت

در خانه‌های پیش ساخته تنوع بسیار بالایی در مواد به کار رفته برای ساخت وجود دارد، به گونه‌ای که این خانه‌ها در انواع مختلفی مانند بتنی، پی‌وی‌سی و یو ‌پی‌وی‌سی، LSF (ورق‌های نازک از جنس فولاد)، چوبی و ساندویچ پانل تولید می‌شوند. در صورتی که کانکس‌ها معمولا از  آهن ، ورق گالوانیزه ، ساندویچ پانل و … تولید می‌شوند.

 

کاربرد

خانه‌های پیش ساخته همانگونه که از نام آن پیداست برای کاربرد مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که تنها یکی از کاربردهای کانکس استفاده مسکونی از آن است و کانکس ها در موارد مختلفی مانند کانکس نگهبانی، برای راه‌اندازی مقرون به صرفه یک کسب و کار مانند پرورش قارچ و یا به عنوان ماینینگ فارم، کانکس فروشگاهی، کانکس خدمات شهری و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارند.

 

 

 

ادامه مطلب تفاوت خانه های پیش ساخته و کانکس ها

پوریا کانتین